Veelgestelde vragen
Betalen bij de Tickets & Servicebalie en bij onze bars is alleen mogelijk met pin of contactloos. Contant betalen is niet mogelijk.
Het annuleren van tickets kan door telefonisch contact op te nemen met tickets & service balie (085-2391501), geopend van dinsdag t/m vrijdag van 14.00 uur tot 17.30 uur of het sturen van een mail naar kassa@goudseschouwburg.nl. Let op: de mailbox wordt niet altijd dagelijks gelezen, dus als het om last-minute annuleren gaat is het handiger te bellen.
De voorwaarden voor annuleren/ruilen van aangekochte tickets vind je in onze seizoensbrochure of op onze website: https://goudseschouwburg.nl/mijn-bezoek/ticketsenservice/ticketinformatie/
In Mijn theater kun je je e-tickets downloaden. Je kunt ook kopietickets opvragen bij Tickets & Service. Voor een kopieticket betaal je 75 cent per stuk.
Het aantal parkeerplekken rondom de schouwburg is beperkt, dus vertrek bijtijds van huis of kies zo mogelijk voor het openbaar vervoer of de fiets. Als je toch met de auto komt, adviseren we om te parkeren op parkeerterrein Vossenburchkade of Klein Amerika, Q-Park De Nieuwe Markt of P+R Stationsgarage.
Kijk hier voor meer informatie: https://goudseschouwburg.nl/mijn-bezoek/route/
Je kan telefonisch contact opnemen, 085-2391501 of langskomen bij de tickets & service-balie, daar worden alle gevonden items bewaard. De tickets & service-bali is geopend van dinsdag t/m vrijdag tussen 14.00 uur en 17.30 uur.
Het geluidsvolume wordt geregeld door het bezoekende gezelschap en niet door de technici van de schouwburg. Heb je last van het volume? Bij de garderobe kun je gratis oordopjes ophalen.
De informatie over diensten of producten willen wij je alleen aanbieden als je daar prijs op stelt, dus vragen wij jouw toestemming bij het aanmaken van een account. Je kunt je op elk moment weer afmelden via de afmeldlink onder onze e-mails, via jouw Mijn Theater account of via een e-mail naar: marketing@goudseschouwburg.nl
Je ontvangt de (e)tickets 24 uur voor aanvang van de voorstelling per e-mail en op jouw account. Dit doen we bij grote voorstellingen om zo ticketfraude tegen te gaan.
Wij bieden een gratis gardrobe aan waar je je jassen en tassen kan inleveren.
Het theatercafé is 1 uur voor aanvang van de voorstelling geopend. De aanvangstijd is de tijd waarop de voorstelling begint.
De voordelen die je ontvangt als Vriend voor Twee zijn dubbel, zo krijg je twee vrijkaarten voor de seizoenspresentatie en twee keer een €5,- filmdeal in Cinema Gouda. Het belangrijkste is uiteraard dat je twee keer de schouwburg steunt als Vriend voor Twee!
De tickets & service-balie aan de Boelekade 67 is geopend van dinsdag t/m vrijdag tussen 14.00 en 17.30 uur, en vanaf 1 uur voor aanvang van een voorstelling. Tijdens deze openingstijden zijn we ook telefonisch bereikbaar op 085- 2391501.
Wij accepteren de Podium Cadeaukaart, de theater- en concertbon en de VVV- kaart.
Online betalen kan alleen met de Podium Cadeaukaart. Kies in de betaalomgeving als eerste de Podium Cadeaukaart, vul het nummer in dat onder de barcode staat en vul vervolgens de pincode in.
De theater- en concertbon en de VVV-kaart kunnen alleen verzilverd worden aan de tickets & service-balie.
Wij accepteren géén Kunst- en Cultuurkaart.
Podium Cadeaukaarten zijn ook te koop bij onze tickets & service-balie.
Op vertoon van jouw CJP pas of MBO Card aan de kassa, kun je vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling voor €10,- een ticket kopen. Dit geldt alleen voor voorstellingen die niet zijn uitverkocht. Verder geldt er een max van 1 ticket per kaart.
Dit kan via Mijn Theater bovenaan deze webpagina. Even inloggen en dan kun je alle gegevens eenvoudig aanpassen.
Het digitale tegoed blijft geldig tot 2 jaar na de aanschafdatum.
Op onze website www.goudseschouwburg.nl klik je in de gele balk op “Mijn theater”, hierna kan je inloggen met je persoonlijke wachtwoord. Op de openingspagina aan de rechterkant vind je het digitale tegoed. Het tegoed is alleen zichtbaar als je een account hebt. In de betaalomgeving kan je het tegoed gebruiken bij elke bestelling.
In beide zalen is infrarood-geluidsversterking beschikbaar. Elke bezoeker kan hiervan gebruik maken. Op vertoon van je ticket bij de tickets & service-balie kan je gratis een gehoorversterker lenen waarmee je de voorstelling beter kunt verstaan.
Ja, in de Grote zaal en in de Kleine zaal zijn rolstoelplaatsen. Wil je gebruik maken van een rolstoelplaats, bel met onze Tickets & Service via 085 – 2391501.
Heb je een blindengeleidenhond of hulphond? Laat het ons van tevoren weten, dan kunnen we rekening houden met je komst. De hond mag mee de zaal in. We raden aan om een stoel aan het gangpad te kiezen, zodat je hond zoveel mogelijk ruimte heeft. Hulphonden moeten herkenbaar zijn door een hesje of tuig. Alléén hulphonden en blindengeleidenhonden zijn toegestaan.
Nee, dit mag niet. Je kunt je rollator of kinderwagen parkeren tegenover de gardrobe, onder de trap, of op aanwijzing van een medewerker ergens buiten de zaal.
In principe kun je alle stoelen kiezen die er beschikbaar zijn, maar soms zitten er blokkades op. Dit is om te voorkomen dat er losse stoelen overblijven. Het systeem is zo ingericht dat er een zo optimaal mogelijke zaalvulling is.
Ja, de zalen zijn verdeeld in een even (rechts) en een oneven (links) gedeelte.
Op rij 1 zitten stoel 1 en 3 bijvoorbeeld naast elkaar. In het midden van de zaal komen de even en oneven stoelnummers samen.
De grote- en de kleine zaal hebben een linker- en rechteringang. Even stoelnummers betekent rechts de zaal in, oneven stoelnummers betekent links de zaal in.
In principe niet, maar soms is er een uitzondering mogelijk. Dit wordt bepaald door het gezelschap. Je kunt dan niet op je oorspronkelijke plek zitten, je kunt dan enkel de zaal betreden op aanwijzing van een medewerker. Als er geen toegang meer mogelijk is maak je geen aanspraak op een vervangend ticket of geld retour.
Je gegevens en bestellingen zijn terug te zien in Mijn Theater. Je vindt dit in de gele balk. Klik op Mijn theater (naast het icoontje Agenda). Hierna kun je inloggen met het wachtwoord dat per mail is toegestuurd. Of een account aanmaken.
In oktober 2023 is de goudse schouwburg overgegaan op een nieuw ticket & reserveringssysteem. Om je gegevens te koppelen aan ons nieuwe systeem moet je het account opnieuw activeren. Volg onderstaande stappen om toegang te houden tot je account.
- Ga naar de website van de Goudse Schouwburg via www.goudseschouwburg.nl
- Klik bovenaan in het menu op ‘Mijn theater’
- Kies ‘Nog geen account’
- Meld je aan met je e-mailadres en druk op verzenden
- Vervolgens ontvang je een e-mail met een bevestigingslink waarmee je een nieuw wachtwoord instelt
- Log in met je e-mailadres en met je nieuwe wachtwoord
- In je bestelomgeving vind je ook informatie over je Vriend-lidmaatschap of een Kleine zaal Pas (indien van toepassing)
Het is online alleen mogelijk om een arrangement te boeken tegelijkertijd met het kopen van tickets voor een voorstelling.
Als je al tickets hebt voor een voorstelling dan kan je een arrangement boeken door te bellen met de tickets & service-balie via 085-2391501, dinsdag t/m vrijdag tussen 14.00 uur en 17.30 uur.
Ja, in principe wel. Op het moment dat er een weeralarm wordt afgegeven door het KNMI hebben wij altijd overleg met het gezelschap. Als onze medewerkers en de cast & crew bij de schouwburg kunnen komen, dan gaat de voorstelling of film door. Mochten zij onverhoopt de schouwburg niet kunnen bereiken dan informeren we je per mail.
Als tickethouder word je per e-mail op de hoogte gehouden als een voorstelling wordt geannuleerd of verplaatst. Zorg daarom altijd dat je e-mailadres actueel is. Als een voorstelling wordt verplaatst dan verplaatst je reservering automatisch mee naar de nieuwe datum.
Als je voorstelling is verplaatst kun je je nieuwe tickets vinden in mijn theater.
Veel bezoekers willen onze organisatie steunen. Daarmee steun je ons programma en onze projecten en producties die wij realiseren als Podium van de Stad. We zijn dankbaar voor elke gift. Met een donatie steun je ons programma voor de inwoners van de stad en directe omgeving. Je helpt ons bovendien om de grote economisch klap op te vangen die door het coronavirus is uitgedeeld.
Wil je ons steunen? Word Vriend, doe een donatie of word sponsor.
Een kind mag op schoot maar je moet wel een stoel reserveren voor jouw kind. Dit houdt verband met veiligheid (dit verplicht de brandweer). Voor jouw kind is een stoelverhoger beschikbaar. Zo kan je kind optimaal van de voorstelling genieten!
Een leeftijdsindicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling geschikt is. De theatermakers houden met de inhoud van de voorstelling en met geluid- en lichteffecten rekening met de leeftijd van je kind.
De adviesleeftijd is niet voor niets aan een voorstelling meegegeven. In het belang van het kind, het publiek en de spelers is het af te raden om de voorstelling te bezoeken met een kind dat jonger is dan de adviesleeftijd.
Voor een prettig theaterbezoek van jullie, andere bezoekers en de acteurs adviseren wij om geen baby’s mee te nemen naar een voorstelling. Behalve bij een speciaal concert voor baby’s natuurlijk (zie leeftijdsindicatie voor toelichting). Speelt een grote broer of zus mee in een amateurproductie, dan adviseren wij alsnog geen baby’s tot een jaar mee te nemen en anders met klem om je baby gehoorbescherming te laten dragen.
Met je Kleine Zaal Pas kun je gedurende het theaterseizoen 14 dagen vóór de desbetreffende voorstelling tickets bestellen, mits deze geselecteerd is. De tickets reserveer je gewoon via de website.
- Als kleine zaal pashouder vind je in mijntheater account jouw vouchercode. Dit is jouw speciale code die ervoor zorgt dat je voor de geselecteerde voorstellingen voor de kleine zal kan reserveren.
- Op de pagina van de desbetreffende voorstelling kan jij tickets kopen. Wanneer je naar dit venster gaat, wordt er de optie gegeven om een vouchercode in te vullen. In dit venster vul jij jouw speciale vouchercode in. Wanneer deze vouchercode werkt, betekent dat deze voorstelling geselecteerd en toegankelijk is voor de kleine zaal pashouder.
- Vervolgens kun je kosteloos afrekenen en heb je jouw kaarten binnen!
Je koopt de ToneelPas op onze website of via de tickets & service-balie. Hiermee kun je gedurende het theaterseizoen 14 dagen van tevoren tot vijf keer toe kiezen uit meer dan dertig toneelvoorstellingen. Voor sommige voorstellingen is de capaciteit beperkt, kaarten zolang de voorraad strekt.
- Als Toneelpas houder vind je in mijntheater accountjouw vouchercode. Dit is jouw speciale code die ervoor zorgt dat je voor de geselecteerde voorstellingen kan reserveren.
- Op de pagina van de desbetreffende voorstelling kan jij tickets kopen. Wanneer je naar dit venster gaat, wordt er de optie gegeven om een vouchercode in te vullen. In dit venster vul jij jouw speciale vouchercode in. Wanneer deze vouchercode werkt, betekent dat deze voorstelling geselecteerd en toegankelijk is voor de ToneelPas.
- Vervolgens kun je kosteloos afrekenen en heb je jouw kaarten binnen!
Ja, het is mogelijk om voor andere Kleinezaalkaarthouders te reserveren. Daarvoor heb je wel de pasnummers van je medebezoekers nodig. Ook kun je in dezelfde bestelling kaarten kopen voor bezoekers zonder pas, daarvoor betaal je dan via iDeal een bedrag.