Veelgestelde vragen

Natuurlijk zetten wij alles op alles om een veilige omgeving te bieden voor bezoekers, medewerkers en bespelers. We volgen hierbij de richtlijnen van het RIVM en van onze brancheorganisaties. Zo is er een beperking op het aantal bezoekers en zorgen we ervoor dat het altijd mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden tot anderen.

Welke extra maatregelen kun je verwachten en waar moet je zelf op letten? Klik hier voor een overzicht.

Alle voorstellingen die vanwege de coronasluiting niet door zijn gegaan, zijn inmiddels verplaatst of geannuleerd. Wel kaarten, maar geen bericht ontvangen? Neem dan contact op met Tickets & Service.

We brengen dit jaar 2 brochures uit in een kleinere oplage. De najaarsbrochure is inmiddels verschenen! Klik hier om de digitale brochure te bekijken, of haal de papieren brochure op bij de Tickets & Servicebalie. Wij verwachten de brochure met het programma vanaf januari medio oktober uit te brengen.

Momenteel kunnen mensen van verschillende huishoudens niet bij elkaar zitten, omdat er 1,5 meter afstand gehouden moet worden. Bestel daarom je kaarten apart wanneer je gezelschap uit meerdere huishoudens bestaat.

Ja! Bij verkoudheid of griepklachten verzoeken we je om thuis te blijven. Om deze reden is het last minute annuleren van kaartjes tijdelijk mogelijk in het geval van corona-gerelateerde klachten. Dit kan kosteloos tot uiterlijk 4 uur voor aanvang van de voorstelling. Het last minute annuleren van een diner is niet mogelijk.

Vanwege de corona maatregelen is er op dit moment geen stoelkeuze mogelijk. Onze medewerkers begeleiden je naar een plek in de zaal. Daarnaast werken we momenteel niet met rangen en de zijbalkonplaatsen worden niet verkocht.

Vanwege de 1,5 meter maatregel is er een beperkt aantal plaatsen per voorstelling beschikbaar, daarom geldt er per voorstelling een maximum van 4 kaarten per bestelling.

Om bezoekersstromen goed te spreiden werken we met verschillende ingangen. Op je ticket staat hoe laat je wordt verwacht en welke ingang van toepassing is. Kom niet eerder dan 5 minuten voor aanvang van het tijdslot naar de schouwburg. Op onderstaande plattegrond is te zien waar de verschillende ingangen zich bevinden.

Betalingen bij de Tickets & Servicebalie en bij onze bars is alleen mogelijk met pin of contactloos. Contant betalen is niet mogelijk.

Normaal gesproken gebruiken wij ‘recirculatie’ voor onze klimaatbeheersing. Hiermee wordt de verse lucht die vanaf buiten wordt aangezogen vermengd met een deel van de lucht die afgezogen wordt. Vanwege de maatregelen rondom COVID-19 wordt deze recirculatie volledig uitgezet en wordt er 100% verse buitenlucht gebruikt voor de klimaatbeheersing. Afhankelijk van de buitentemperatuur wordt deze lucht dan verwarmd of gekoeld, maar zo is er een continuïteit van 100% verse buitenlucht aanwezig in het pand.

Vooraf, tijdens de voorstelling of na afloop gebruik maken van onze horecafaciliteiten kan uitsluitend door gebruik te maken van onze arrangementen. Nog niet geboekt? Tot 24 uur voorafgaand aan de voorstelling is het nog mogelijk om te bestellen via dit formulier of telefonisch: 0182 -513 750

In Mijn Theater zijn e-tickets te downloaden. Er zijn ook kopietickets verkrijgbaar bij de Tickets & Servicebalie, deze kosten 60 cent per stuk.

Wij merken dat veel bezoekers ons willen steunen en daar zijn wij erg dankbaar voor! Met een donatie help je ons om de grote economisch klap op te vangen die door het coronavirus is uitgedeeld. Wil je ook een verschil maken? Klik hier of scan de QR-code met je smartphone voor de donatielink.



Ook als vriend kan jij De Goudse Schouwburg steunen en bovendien ontvang je zelf een aantal leuke extra’s in seizoen 2020-2021. Klik hier voor meer informatie.

Dit kan via Mijn Theater. Even inloggen en dan kun je alle gegevens eenvoudig aanpassen.

Je gegevens en bestellingen zijn terug te zien in Mijn Theater. Je komt hier ook door in de header van deze website op het poppetje te klikken (naast het winkelmandje). Hier kun je inloggen met het wachtwoord dat per mail is toegestuurd, of een account aanmaken.

Ja, in beide zalen zijn er rolstoelplaatsen. Wanneer je gebruik wil maken van een rolstoelplaats, neem dan telefonisch contact op met onze Tickets & Servicebalie via 0182 -513 750.

De korting geldt t/m 12 jaar, tenzij anders vermeld. Bij de familievoorstellingen waar een kinderkorting van toepassing is, staat dit bij de prijzen vermeld.

Een kind mag op schoot, maar er moet wel een stoel worden gereserveerd in verband met de veiligheid (verplicht door de brandweer). Er zijn ook stoelverhogers beschikbaar. Zo kan je kindje optimaal van de voorstelling genieten!