Veelgestelde vragen

Natuurlijk zetten wij alles op alles om een veilige omgeving te bieden voor bezoekers, medewerkers en bespelers. We volgen hierbij de richtlijnen van het RIVM en van onze brancheorganisaties. Zo is er een beperking op het aantal bezoekers en zorgen we ervoor dat het altijd mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden tot anderen.

Welke extra maatregelen kun je verwachten en waar moet je zelf op letten? Klik hier voor een overzicht.

Vanwege de hoeveelheid te verplaatsen voorstellingen en de grote complexiteit die daarbij komt kijken, is er nog tijd nodig om uit te zoeken wat er met de voorstellingen van de afgelopen maanden gebeurt. We streven ernaar om medio juni alles hieromtrent definitief te hebben en lichten het publiek er persoonlijk over in.

Een seizoensbrochure ontvangen zoals je die van ons gewend bent, zit er dit jaar naar alle waarschijnlijkheid niet in. Onze Marketingafdeling bekijkt momenteel de alternatieven.

De afgelopen maanden was onze Tickets & Servicebalie telefonisch bereikbaar op werkdagen van 10.00u tot 13.00u. Dit blijft in de maand juni ook nog zo. Wat er daarna mogelijk is qua opening, is momenteel nog niet bekend. We houden iedereen hiervan op de hoogte.

Normaal gesproken gebruiken wij ‘recirculatie’ voor onze klimaatbeheersing. Hiermee wordt de verse lucht die vanaf buiten wordt aangezogen vermengd met een deel van de lucht die afgezogen wordt. Vanwege de maatregelen rondom COVID-19 wordt deze recirculatie volledig uitgezet en wordt er 100% verse buitenlucht gebruikt voor de klimaatbeheersing. Afhankelijk van de buitentemperatuur wordt deze lucht dan verwarmd of gekoeld, maar zo is er een continuïteit van 100% verse buitenlucht aanwezig in het pand.

Wij doen mee met de landelijke ticketregeling 'Bewaar je ticket, geniet later'.

Iedereen met tickets ontvangt persoonlijk bericht. Als een voorstelling wordt verplaatst, dan blijven de tickets geldig voor de nieuwe datum. Wordt de voorstelling definitief afgelast, of ben je verhinderd op de nieuwe datum? Dan zetten wij het geld van de tickets graag om naar een digitaal tegoed ter waarde van de oorspronkelijke ticketprijs. Het digitale tegoed van De Goudse Schouwburg blijft onbeperkt geldig.

Wil je geen gebruik maken van het digitale tegoed? In de mail of brief die je ontvangt staan ook andere opties, zoals de mogelijkheid tot restitutie of om het geld te doneren. Met alle donaties die er landelijk worden gedaan wordt de gehele culturele sector gesteund, waaronder theaters, artiesten, makers en de mensen achter de schermen zoals decorbouwers, tec

Als consument heb je het recht om je geld terug te vragen. Wanneer het geld wordt teruggestort is afhankelijk van of het een geannuleerd of een verplaatst evenement betreft. Indien het evenement verplaatst is, kan je geld teruggestort worden 1 maand na de verplaatste datum. Indien het evenement geannuleerd is, is deze termijn tot 3 maanden na de datum waarop het evenement zou plaatsvinden. De ticketregeling 'Bewaar je ticket, geniet later' is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen dat doet. Vandaar dat ook de overheid de ticketregeling steunt.

Het zijn moeilijke tijden voor de theaterwereld, nu de deuren langere tijd gesloten moeten blijven. Als vriend kan jij De Goudse Schouwburg steunen en bovendien ontvang je zelf een aantal leuke extra’s in seizoen 2020-2021. Klik hier voor meer informatie.

Dit kan via Mijn Theater. Even inloggen en dan kun je alle gegevens eenvoudig aanpassen.

Je gegevens en bestellingen zijn terug te zien in Mijn Theater. Je komt hier ook door in de header van deze website op het poppetje te klikken (naast het winkelmandje). Hier kun je inloggen met het wachtwoord dat per mail is toegestuurd, of een account aanmaken.

Ja, in beide zalen zijn er rolstoelplaatsen. Wanneer je gebruik wil maken van een rolstoelplaats, neem dan telefonisch contact op met onze Tickets & Servicebalie via 0182 -513 750.

Op de website is het alleen mogelijk om een arrangement te bestellen i.c.m. de voorstelling. Vanwege de Corona Maatregelen is het momenteel niet mogelijk om in het Theatercafé een arrangement te bestellen. Telefonisch reserveren kan wel: 0182 -513 750

In Mijn Theater zijn e-tickets te downloaden. Er zijn ook kopietickets verkrijgbaar bij de Tickets & Servicebalie, deze kosten 60 cent per stuk.

De korting geldt t/m 12 jaar, tenzij anders vermeld. Bij de familievoorstellingen waar een kinderkorting van toepassing is, staat dit bij de prijzen vermeld.

Een kind mag op schoot, maar er moet wel een stoel worden gereserveerd in verband met de veiligheid (verplicht door de brandweer). Er zijn ook stoelverhogers beschikbaar. Zo kan je kindje optimaal van de voorstelling genieten!